Raporty i badania Działalność Dokumentowanie teatru Patronka Pracowni Dokumentacji Teatru Bazy danych Projekty badawcze Galeria IT Projekty i Programy Program Ministra „Teatr” Drama Revival „Biografie w teatrze polskim XXI wieku. Teksty – preteksty – performanse” | cykl wykładów Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego | IV edycja AРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ | ДЛЯ ТЕАТРАЛЬНИХ ДІЯЧІВ ТА ДІЯЧОК З УКРАЇНИ Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego | edycja III Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego dla twórczyń i twórców z Białorusi i Ukrainy АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ | ТВОРЧЫЯ РЭЗІДЭНЦЫІ ТЭАТРАЛЬНАГА ІНСТЫТУТА Rezydencje Artystyczne | Rejestracja dla polskich instytucji kultury i organizacji pozarządowych Rezydencje artystyczne Instytutu Teatralnego | II edycja | Ukraina-Białoruś Rezydencje artystyczne. Białoruś | I edycja Więźniowie teatru Lato w teatrze | 17. edycja programu „Sofokles na nowo odczytany” | cykl czytań Słowem o musicalu | cykl wykładów Teatr polski poza Polską Praskie Quadriennale DRAMATOPISANIE Dramatopisanie | V edycja DRAMATOPISANIE | IV edycja DRAMATOPISANIE | III edycja DRAMATOPISANIE | II edycja DRAMATOPISANIE | I edycja Wirtualne Archiwum Janusza Warmińskiego Książka w teatrze Nowa Siła Krytyczna Wirtualne Archiwum Józefa Szajny „MONITOR” Encyklopedii Teatru Polskiego Awangarda teatralna Europy Środkowo-Wschodniej i jej obecność w teatrze współczesnym Для України | Dla Ukrainy АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ | ТВОРЧЫЯ РЭЗІДЭНЦЫІ ТЭАТРАЛЬНАГА ІНСТЫТУТА InfoPoint UA | Інформаційний пункт для людей театру з України TEATR POLSKA Mono w Instytucie Przestrzenie Sztuki Klasyka w powieści graficznej OFF Polska OFF POLSKA – 4. edycja OFF POLSKA – 3. edycja OFF POLSKA – 2. edycja OFF POLSKA – 1. edycja Odzyskana awangarda Publikacje z serii Odzyskana awangarda Platforma badawcza Odzyskana awangarda Spacerownik Teatralny NOWY CYRK | 2023 Archiwalne „Wyspiański. Teatr obecności” | cykl wykładów Rok Aleksandra Fredry Dramaty polskie. Wybrał Zbigniew Raszewski Cykl „My z niego wszyscy” Як я перестав бути ідеальним АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ УКРАЇНА – БІЛОРУСЬ Romantyzm. Od-czytywanie Piękni Czterdziestoletni Nie-Boskie komedie | Cykl czytań scenicznych NOWY CYRK NOWE FORMY ISTNIENIA. Jak zmieniał się teatr w pandemii? I znów prolog? PRL: teatr studencki i inny 33. Kongres SIBMAS Nówka Sztuka Dotknij teatru Od-czytywanie Norwida. Dramaty Mały Instytut Teatralny Teatralny Plac Zabaw Jana Dormana Program „Placówka” Placówka – finaliści i laureaci Twórcy i niepełnosprawność | cykl spotkań Program „DYBUK na stulecie”. Rocznica prapremiery dramatu Szymona An-skiego CYRK: GENEALOGIE, IMAGINARIA, TRANSLACJE. Międzynarodowa Konferencja Naukowa Performanse plastyczne Władysława Hasiora „Dzieje się obok” | Przegląd współczesnego słowackiego teatru Wystawy w Google Art&Culture C I A Ł O P R Z E S T R Z E Ń I T TEATROTEKA Teatr staropolski. Re:konstrukcje Ruch w Instytucie Ruch w Instytucie 2017 Ruch w Instytucie 2017/2018 Ruch w Instytucie 2018/2019 Ruch w Instytucie 2019 Demokracja. Przedstawienia – po roku 1989 Desant UA! Pierwszy przegląd teatrów ukraińskich 1968/PRL/TEATR – konferencja naukowa o teatrze po 1968 Egoiści. Kultura Zrzuty i trzecia droga w kulturze polskiej lat 80. European Route of Historic Theatres 25/250 Spektakle TeatruTV Filozofie teatru Grupa Robocza Mnemonium i zagadka Szekspira | Jerzy Juk-Kowarski Moja historia – cykl rozmów z artystami teatru NEKROPERFORMANS. Kulturowa rekonstrukcja teatru Wielkiej Wojny Nikt mnie nie zna. Dramaty Nikt mnie nie zna | Fredro Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Czytania Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Seminarium Nikt mnie nie zna. Wyspiański Nowe historie. Raszewski dzisiaj czytany Nowy teatr białoruski Partycypacje, emancypacje, transformacje. Teatr intelektualnej wspólnoty Performanse i przedstawienia wolności w kulturze współczesnej Reducie na stulecie Scena niepodległych kobiet Świat czyta Kochanowskiego | WAW-NY-LA-LDN-MAD-ATH Szkoła Konstruktorów Lalkowych Teatr publiczny. Przedstawienia Teatr publiczny. Przedstawienia | Wiek XIX TACE – Theatre Architecture in Central Europe Konkursy Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 31. edycja Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 30. edycja Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej Konkurs Fotografii Teatralnej Konkurs Fotografii Teatralnej – X edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – IX edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VIII edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VII edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VI edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – V edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – IV edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – III edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – II edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – I edycja Konkurs – Najlepsza praca magisterska Konkurs na najlepszą mgr | 2023/2024 Konkurs na najlepszą mgr | 2022/2023 Konkurs na najlepszą mgr | 2021/2022 Konkurs na najlepszą mgr | 2020/2021 Konkurs na najlepszą mgr | 2019/2020 Konkurs na najlepszą mgr | 2018/2019 Konkurs na najlepszą mgr | 2017/2018 Konkurs na najlepszą mgr | 2016/2017 Konkurs na najlepszą mgr | 2015/2016 Konkurs na najlepszą mgr | 2014/2015 Konkurs na najlepszą mgr | 2013/2014 Konkurs na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej i Europejskiej „Klasyka Żywa” X Konkurs „Klasyka Żywa” IX KONKURS „KLASYKA ŻYWA” VIII Konkurs „Klasyka Żywa” VII Konkurs „Klasyka Żywa” VI Konkurs „Klasyka Żywa” V Konkurs „Klasyka Żywa” IV Konkurs „Klasyka Żywa” III Konkurs „Klasyka Żywa” II Konkurs „Klasyka Żywa” I Konkurs „Klasyka Żywa” DIG IT: nowy konkurs Instytutu Teatralnego dla działań online Konkurs Wydawniczy Instytutu Teatralnego Publikacje „Coś, co jest bardziej mną niż ja”. Prace ofiarowane prof. Leszkowi Kolankiewiczowi Anna Kuligowska-Korzeniewska | „Czwarty akt Wesela. Teatr polski wobec rewolucji 1905 roku” Jarosław Komorowski | „Dwaj Panowie S. Studia i szkice o Shakespearze i Sienkiewiczu” Tomasz Mościcki | Warszawski teatr 1918. Silva rerum Małgorzata Dziewulska | „Awangarda podkarpacka. Dziewięć reportaży historycznych” A Lexicon of the Central-Eastern European Interwar Theatre Avant-garde | Leksykon międzywojennej awangardy teatralnej Europy Środkowo-Wschodniej Jacek Kopciński | „Widma Białoszewskiego. Głos–Teatr–Trans” Emil František Burian | „Teatr dynamiczny. Wybór pism o teatrze, muzyce i polityce” „Antygona” | Klasyka w powieści graficznej Look Around. Sense Around, Touch Around, Hear Around „Romeo i Julia” | Klasyka w powieści graficznej „Ubu Król czyli Polacy” | Klasyka w powieści graficznej „Współczesny dramat grecki. Antologia” Małgorzata Sikorska-Miszczuk | „Brylant” Artur Pałyga | „Gotki” Agnieszka Wójtowicz | „Grotowski polityczny” Antoni Winch | „Somnambulizm i inne dramaty” Kazimierz Braun | „Piramida. Wspomnienia nie tylko teatralne” Ewa Michnik, Marek Grotowski | „Wrocławskie megaopery Ewy Michnik” Grzegorz Kozak | „Hübner” „Gra w reżyserię. Od kształcenia do tworzenia” Jana Maciejowskiego „Nie Samym Teatrem. Teatr niezależny we Wrocławiu 1983-1987” Juliusz Osterwa | „Dzienniki wypraw 1938-1939” „Reducie na stulecie. Studia i rozpoznania” Ishbel Szatrawska | „Wolny strzelec” Protesilas i Laodamia „Reduta. Źródła i komentarze” Anna Wakulik | „Grupa krwi” Amanita Muskaria | Ciemna Woda Antonina Grzegorzewska | La Pasionaria WST x 40 + Warszawskie Spotkania Teatralne 1965-2021 Ewa Guderian-Czaplińska | „Szara strefa awangardy i inne szkice” „Teatr w pandemii” Zbigniew Majchrowski | „Krypta Gustawa” „Mrożek i nowoczesność” Polska awangarda teatralna 1919–1939. Antologia Łeś Kurbas | „Pisma teatralne” | Odzyskana Awangarda Ewa Bułhak | „Legenda Grzegorzewskiego” Reclaimed Avant-garde: Spaces and Stages of Avant-garde Theatre in Central-Eastern Europe Awangarda teatralna w Europie Środkowo-Wschodniej. Wybór tekstów źródłowych Bartek Warzecha / Przedstawienia „Tomek Tyndyk / Teatr” „HUECKEL/TEATR” Wystawianie Maria i Edmund Wiercińscy Wiercińscy | Korespondencja „Nowe historie 02. Wymowa faktów” „Nowe historie 1. Ustanawianie historii” „Poetyka kulturowa polskiego Szekspira” „Raszewski dzisiaj czytany” „Architektura teatralna w Polsce” Theatralski (Jerzy Timoszewicz) | Świstki teatralne wszystkie…. i więcej W labiryncie przestrzeni i obrazów Od dekoracji do konstrukcji Tadeusz Byrski | „W pogoni za teatrem” Barbara Osterloff | „Pejzaż. Rozmowy z Mają Komorowską dawne i nowe” „Faktomontaże Leona Schillera” Joanna Krakowska | „Demokracja. Przedstawienia” Joanna Krakowska | „PRL. Przedstawienia” Krystyna Duniec | „Dwudziestolecie. Przedstawienia” Ewa Partyga | „Wiek XIX. Przedstawienia” Piotr Morawski | „Oświecenie. Przedstawienia” Jerzy Grzegorzewski | „Improwizacje. Scenariusze autorskie z lat 1994–2005” Jerzy Grzegorzewski | „Rekonstrukcje. Wybrane adaptacje prozy z lat 1963-2005” Jerzy Grzegorzewski | „Warjacje. Scenariusze autorskie z lat 1978–1991” Erwin Axer | „Notatki z pracy” Stefan Niedziałkowski | „Teatr Sztuki Mimu/Mime Art Theatre” „Nikt mnie nie zna, czyli Fredro niekanoniczny” „Poza kanonem. Wyspiański” Adriana Świątek | „Huculskie peregrynacje weselne” Tomasz Kubikowski | „Zjadanie psów” Andrzej Wirth | „Byle dalej. Autobiografia mówiona i materiały” Julia Rowntree | „Zrób to inaczej. Przewodnik po sztuce, biznesie i aktywności obywatelskiej” „System organizacji teatrów w Europie” „Struktura teatru a struktura spektaklu” Dragan Klaić | „Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją” Hanna Trzeciak | „Ekonomika teatru” „Kolektywy teatralne, artystyczne i badawcze” „Choreografia: polityczność” Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera | W pułapce przeciwieństw. Ideologie tożsamości „Teatr a Kościół” „Rodzaju żeńskiego. Antologia dramatów” „(Nie)świadomość teatru. Wypowiedzi i rozmowy” „Agora. Statystyki” „Wątroba. Słownik polskiego teatru po 1997 roku” Katarzyna Kułakowska | „Błaźnice. Kobiety kontrkultury teatralnej w Polsce” „Post-Apocalypsis” 20/20. Ogólnopolski Konkurs Na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 1994-2014 Frederic Martel | „Theater. O zmierzchu teatru w Ameryce” Leon Schiller | „Pastorałka” Eleonora Kalkowska | „Sprawa Jakubowskiego. Doniesienia drobne” Wojciech Krukowski | „Tyle lat, co Polska Ludowa albo 45 lat od wtorku” „Akademia Ruchu. Teatr” Tomasz Plata | „Pośmiertne życie romantyzmu” „Piknik Golgota Polska. Sztuka – religia – demokracja” Raporty i badania Obecność teatrów w przestrzeni online w trakcie pandemii | Raport z badań W poszukiwaniu strategii. Działania instytucji teatralnych w czasie pandemii. | Raport z badań Krytyka teatralna w Polsce w czasie pandemii COVID-19 | Raport z badań Pracownice i pracownicy teatrów w pandemii | Raport z badań Kiedy skończy się kwarantanna i będzie można wrócić do teatru, ja wrócę | Raport z badań Dopóki jawi się przede mną kolejna premiera, będę walczyć | Raport z badań Tego się jedną pandemią tak łatwo nie przerwie | Raport z badań My jesteśmy kulturalna kolejka, a nie żadne chamstwo | Raport z badań Bycie w objeździe oczami „trupy teatralnej ze stolicy” Teatr w kulturze familijnej Edukacja teatralna w szkołach podstawowych | Raport z badań Struktura teatru a struktura spektaklu | dr Kamila Lewandowska Badanie publiczności teatrów w stolicy Rzemieślnicy teatralni 2013 | Raport Instytutu Teatralnego Klasowe zróżnicowanie stylów życia a stosunek do teatru Współpraca z zagranicą Platforma badawcza Pedagogika teatru Lato w teatrze Lato w teatrze – „Jak przestałem być idealny” Lato w teatrze – „Jak wytresować dziewczynkę?” Lato w teatrze – „Piotruś Pan” Lato w teatrze – „Pippi Pończoszanka” Teatroteka Szkolna Pedagogika Teatru – studia podyplomowe Konkurs im. Jana Dormana Materiały edukacyjne i publikacje „Jak przestałem być idealny”. Broszury edukacyjne Ćwiczenia z dobrostanu – zeszyt dla nauczycielek i nauczycieli Pedagogika teatru. Kierunki, refleksje, perspektywy Gra w teatr z Dormanem | broszura edukacyjna Z domu do Nibylandii i z powrotem Refleksyjnik – o tworzeniu teatru z uczennicami i uczniami Gdzie jest Pinokio? Wakacje z cyrkiem Pippi Pończoszanka Biblioteka i Czytelnia Recenzje Katalog Zbiory Nabytki Biblioteki i Czytelni Bibliografie Teatralia w książkach Bibliografia poloników Bibliografia publikacji pokonferencyjnych Twórczość literacka ludzi teatru Motywy teatralne w beletrystyce Książka w teatrze Informacje praktyczne Kontakt Księgarnia Prospero Nasze strony Obecność teatrów w przestrzeni online w trakcie pandemii | Raport z badań Badaczki podjęły próbę odpowiedzi na pytanie, co online daje teatrowi oraz jak wpływa na jego zmianę. W poszukiwaniu strategii. Działania instytucji teatralnych w czasie pandemii. | Raport z badań Podstawowym celem badań była identyfikacja strategii podejmowanych przez działające w Polsce instytucje teatralne w czasie pandemii. Krytyka teatralna w Polsce w czasie pandemii COVID-19 | Raport z badań Wnioski z badań wykraczają poza doświadczenie pandemii. Wywiady ujawniły potrzebę rozmowy na temat krytyki i problemów od dawna nękających osoby, które się nią zajmują. Pracownice i pracownicy teatrów w pandemii | Raport z badań W badaniu wzięli udział przedstawiciele i przedstawicielki wszystkich teatralnych profesji, działów, pionów czy zespołów, które wpisane są w strukturę teatrów instytucjonalnych. Kiedy skończy się kwarantanna i będzie można wrócić do teatru, ja wrócę | Raport z badań Raport z badania publiczności teatralnej w czasie epidemii koronawirusa w Polsce Dopóki jawi się przede mną kolejna premiera, będę walczyć | Raport z badań Artystki i artyści teatru w czasach COVID-19 Tego się jedną pandemią tak łatwo nie przerwie | Raport z badań Raport z badań teatru amatorskiego w czasie pandemii My jesteśmy kulturalna kolejka, a nie żadne chamstwo | Raport z badań Głównym celem projektu było zbadanie publiczności w kontekście jej kompetencji kulturowych, ekonomicznej dostępności teatru oraz zagrożenia wykluczeniem z kultury. Bycie w objeździe oczami „trupy teatralnej ze stolicy” Podsumowanie wywiadu grupowego Teatr w kulturze familijnej Badanie potrzeb publiczności spektakli dla dzieci Edukacja teatralna w szkołach podstawowych | Raport z badań Raport stanowił podstawę do szukania konkretnych rozwiązań dotyczących poprawy sytuacji edukacji teatralnej w szkołach. Struktura teatru a struktura spektaklu | dr Kamila Lewandowska Wyniki pilotażowego badania dotyczącego polityki teatralnej Badanie publiczności teatrów w stolicy Głównym celem zakładanym na początku realizacji projektu było zbadanie publiczności warszawskich teatrów oraz poznanie ich opinii na temat odwiedzanych teatrów. Rzemieślnicy teatralni 2013 | Raport Instytutu Teatralnego Pracownie krawieckie, stolarskie, kostiumowe, szewskie i garderoby - to miejsca pracy, które warto odkryć na nowo. Klasowe zróżnicowanie stylów życia a stosunek do teatru Badanie Macieja Gduli i Przemysława Sadury z Instytutu Studiów Zaawansowanych zrealizowane na zamówienie Instytutu Teatralnego.