Archiwalne Działalność Dokumentowanie teatru Patronka Pracowni Dokumentacji Teatru Bazy danych Projekty badawcze Galeria IT Projekty i Programy Program Ministra „Teatr” Drama Revival „Biografie w teatrze polskim XXI wieku. Teksty – preteksty – performanse” | cykl wykładów Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego | IV edycja AРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ | ДЛЯ ТЕАТРАЛЬНИХ ДІЯЧІВ ТА ДІЯЧОК З УКРАЇНИ Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego | edycja III Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego dla twórczyń i twórców z Białorusi i Ukrainy АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ | ТВОРЧЫЯ РЭЗІДЭНЦЫІ ТЭАТРАЛЬНАГА ІНСТЫТУТА Rezydencje Artystyczne | Rejestracja dla polskich instytucji kultury i organizacji pozarządowych Rezydencje artystyczne Instytutu Teatralnego | II edycja | Ukraina-Białoruś Rezydencje artystyczne. Białoruś | I edycja Więźniowie teatru Lato w teatrze | 17. edycja programu „Sofokles na nowo odczytany” | cykl czytań Słowem o musicalu | cykl wykładów Teatr polski poza Polską Praskie Quadriennale DRAMATOPISANIE Dramatopisanie | V edycja DRAMATOPISANIE | IV edycja DRAMATOPISANIE | III edycja DRAMATOPISANIE | II edycja DRAMATOPISANIE | I edycja Wirtualne Archiwum Janusza Warmińskiego Książka w teatrze Nowa Siła Krytyczna Wirtualne Archiwum Józefa Szajny „MONITOR” Encyklopedii Teatru Polskiego Awangarda teatralna Europy Środkowo-Wschodniej i jej obecność w teatrze współczesnym Для України | Dla Ukrainy АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ | ТВОРЧЫЯ РЭЗІДЭНЦЫІ ТЭАТРАЛЬНАГА ІНСТЫТУТА InfoPoint UA | Інформаційний пункт для людей театру з України TEATR POLSKA Mono w Instytucie Przestrzenie Sztuki Klasyka w powieści graficznej OFF Polska OFF POLSKA – 4. edycja OFF POLSKA – 3. edycja OFF POLSKA – 2. edycja OFF POLSKA – 1. edycja Odzyskana awangarda Publikacje z serii Odzyskana awangarda Platforma badawcza Odzyskana awangarda Spacerownik Teatralny NOWY CYRK | 2023 Archiwalne „Wyspiański. Teatr obecności” | cykl wykładów Rok Aleksandra Fredry Dramaty polskie. Wybrał Zbigniew Raszewski Cykl „My z niego wszyscy” Як я перестав бути ідеальним АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ УКРАЇНА – БІЛОРУСЬ Romantyzm. Od-czytywanie Piękni Czterdziestoletni Nie-Boskie komedie | Cykl czytań scenicznych NOWY CYRK NOWE FORMY ISTNIENIA. Jak zmieniał się teatr w pandemii? I znów prolog? PRL: teatr studencki i inny 33. Kongres SIBMAS Nówka Sztuka Dotknij teatru Od-czytywanie Norwida. Dramaty Mały Instytut Teatralny Teatralny Plac Zabaw Jana Dormana Program „Placówka” Placówka – finaliści i laureaci Twórcy i niepełnosprawność | cykl spotkań Program „DYBUK na stulecie”. Rocznica prapremiery dramatu Szymona An-skiego CYRK: GENEALOGIE, IMAGINARIA, TRANSLACJE. Międzynarodowa Konferencja Naukowa Performanse plastyczne Władysława Hasiora „Dzieje się obok” | Przegląd współczesnego słowackiego teatru Wystawy w Google Art&Culture C I A Ł O P R Z E S T R Z E Ń I T TEATROTEKA Teatr staropolski. Re:konstrukcje Ruch w Instytucie Ruch w Instytucie 2017 Ruch w Instytucie 2017/2018 Ruch w Instytucie 2018/2019 Ruch w Instytucie 2019 Demokracja. Przedstawienia – po roku 1989 Desant UA! Pierwszy przegląd teatrów ukraińskich 1968/PRL/TEATR – konferencja naukowa o teatrze po 1968 Egoiści. Kultura Zrzuty i trzecia droga w kulturze polskiej lat 80. European Route of Historic Theatres 25/250 Spektakle TeatruTV Filozofie teatru Grupa Robocza Mnemonium i zagadka Szekspira | Jerzy Juk-Kowarski Moja historia – cykl rozmów z artystami teatru NEKROPERFORMANS. Kulturowa rekonstrukcja teatru Wielkiej Wojny Nikt mnie nie zna. Dramaty Nikt mnie nie zna | Fredro Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Czytania Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Seminarium Nikt mnie nie zna. Wyspiański Nowe historie. Raszewski dzisiaj czytany Nowy teatr białoruski Partycypacje, emancypacje, transformacje. Teatr intelektualnej wspólnoty Performanse i przedstawienia wolności w kulturze współczesnej Reducie na stulecie Scena niepodległych kobiet Świat czyta Kochanowskiego | WAW-NY-LA-LDN-MAD-ATH Szkoła Konstruktorów Lalkowych Teatr publiczny. Przedstawienia Teatr publiczny. Przedstawienia | Wiek XIX TACE – Theatre Architecture in Central Europe Konkursy Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 31. edycja Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 30. edycja Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej Konkurs Fotografii Teatralnej Konkurs Fotografii Teatralnej – X edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – IX edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VIII edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VII edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VI edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – V edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – IV edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – III edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – II edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – I edycja Konkurs – Najlepsza praca magisterska Konkurs na najlepszą mgr | 2023/2024 Konkurs na najlepszą mgr | 2022/2023 Konkurs na najlepszą mgr | 2021/2022 Konkurs na najlepszą mgr | 2020/2021 Konkurs na najlepszą mgr | 2019/2020 Konkurs na najlepszą mgr | 2018/2019 Konkurs na najlepszą mgr | 2017/2018 Konkurs na najlepszą mgr | 2016/2017 Konkurs na najlepszą mgr | 2015/2016 Konkurs na najlepszą mgr | 2014/2015 Konkurs na najlepszą mgr | 2013/2014 Konkurs na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej i Europejskiej „Klasyka Żywa” X Konkurs „Klasyka Żywa” IX KONKURS „KLASYKA ŻYWA” VIII Konkurs „Klasyka Żywa” VII Konkurs „Klasyka Żywa” VI Konkurs „Klasyka Żywa” V Konkurs „Klasyka Żywa” IV Konkurs „Klasyka Żywa” III Konkurs „Klasyka Żywa” II Konkurs „Klasyka Żywa” I Konkurs „Klasyka Żywa” DIG IT: nowy konkurs Instytutu Teatralnego dla działań online Konkurs Wydawniczy Instytutu Teatralnego Publikacje „Coś, co jest bardziej mną niż ja”. Prace ofiarowane prof. Leszkowi Kolankiewiczowi Anna Kuligowska-Korzeniewska | „Czwarty akt Wesela. Teatr polski wobec rewolucji 1905 roku” Jarosław Komorowski | „Dwaj Panowie S. Studia i szkice o Shakespearze i Sienkiewiczu” Tomasz Mościcki | Warszawski teatr 1918. Silva rerum Małgorzata Dziewulska | „Awangarda podkarpacka. Dziewięć reportaży historycznych” A Lexicon of the Central-Eastern European Interwar Theatre Avant-garde | Leksykon międzywojennej awangardy teatralnej Europy Środkowo-Wschodniej Jacek Kopciński | „Widma Białoszewskiego. Głos–Teatr–Trans” Emil František Burian | „Teatr dynamiczny. Wybór pism o teatrze, muzyce i polityce” „Antygona” | Klasyka w powieści graficznej Look Around. Sense Around, Touch Around, Hear Around „Romeo i Julia” | Klasyka w powieści graficznej „Ubu Król czyli Polacy” | Klasyka w powieści graficznej „Współczesny dramat grecki. Antologia” Małgorzata Sikorska-Miszczuk | „Brylant” Artur Pałyga | „Gotki” Agnieszka Wójtowicz | „Grotowski polityczny” Antoni Winch | „Somnambulizm i inne dramaty” Kazimierz Braun | „Piramida. Wspomnienia nie tylko teatralne” Ewa Michnik, Marek Grotowski | „Wrocławskie megaopery Ewy Michnik” Grzegorz Kozak | „Hübner” „Gra w reżyserię. Od kształcenia do tworzenia” Jana Maciejowskiego „Nie Samym Teatrem. Teatr niezależny we Wrocławiu 1983-1987” Juliusz Osterwa | „Dzienniki wypraw 1938-1939” „Reducie na stulecie. Studia i rozpoznania” Ishbel Szatrawska | „Wolny strzelec” Protesilas i Laodamia „Reduta. Źródła i komentarze” Anna Wakulik | „Grupa krwi” Amanita Muskaria | Ciemna Woda Antonina Grzegorzewska | La Pasionaria WST x 40 + Warszawskie Spotkania Teatralne 1965-2021 Ewa Guderian-Czaplińska | „Szara strefa awangardy i inne szkice” „Teatr w pandemii” Zbigniew Majchrowski | „Krypta Gustawa” „Mrożek i nowoczesność” Polska awangarda teatralna 1919–1939. Antologia Łeś Kurbas | „Pisma teatralne” | Odzyskana Awangarda Ewa Bułhak | „Legenda Grzegorzewskiego” Reclaimed Avant-garde: Spaces and Stages of Avant-garde Theatre in Central-Eastern Europe Awangarda teatralna w Europie Środkowo-Wschodniej. Wybór tekstów źródłowych Bartek Warzecha / Przedstawienia „Tomek Tyndyk / Teatr” „HUECKEL/TEATR” Wystawianie Maria i Edmund Wiercińscy Wiercińscy | Korespondencja „Nowe historie 02. Wymowa faktów” „Nowe historie 1. Ustanawianie historii” „Poetyka kulturowa polskiego Szekspira” „Raszewski dzisiaj czytany” „Architektura teatralna w Polsce” Theatralski (Jerzy Timoszewicz) | Świstki teatralne wszystkie…. i więcej W labiryncie przestrzeni i obrazów Od dekoracji do konstrukcji Tadeusz Byrski | „W pogoni za teatrem” Barbara Osterloff | „Pejzaż. Rozmowy z Mają Komorowską dawne i nowe” „Faktomontaże Leona Schillera” Joanna Krakowska | „Demokracja. Przedstawienia” Joanna Krakowska | „PRL. Przedstawienia” Krystyna Duniec | „Dwudziestolecie. Przedstawienia” Ewa Partyga | „Wiek XIX. Przedstawienia” Piotr Morawski | „Oświecenie. Przedstawienia” Jerzy Grzegorzewski | „Improwizacje. Scenariusze autorskie z lat 1994–2005” Jerzy Grzegorzewski | „Rekonstrukcje. Wybrane adaptacje prozy z lat 1963-2005” Jerzy Grzegorzewski | „Warjacje. Scenariusze autorskie z lat 1978–1991” Erwin Axer | „Notatki z pracy” Stefan Niedziałkowski | „Teatr Sztuki Mimu/Mime Art Theatre” „Nikt mnie nie zna, czyli Fredro niekanoniczny” „Poza kanonem. Wyspiański” Adriana Świątek | „Huculskie peregrynacje weselne” Tomasz Kubikowski | „Zjadanie psów” Andrzej Wirth | „Byle dalej. Autobiografia mówiona i materiały” Julia Rowntree | „Zrób to inaczej. Przewodnik po sztuce, biznesie i aktywności obywatelskiej” „System organizacji teatrów w Europie” „Struktura teatru a struktura spektaklu” Dragan Klaić | „Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją” Hanna Trzeciak | „Ekonomika teatru” „Kolektywy teatralne, artystyczne i badawcze” „Choreografia: polityczność” Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera | W pułapce przeciwieństw. Ideologie tożsamości „Teatr a Kościół” „Rodzaju żeńskiego. Antologia dramatów” „(Nie)świadomość teatru. Wypowiedzi i rozmowy” „Agora. Statystyki” „Wątroba. Słownik polskiego teatru po 1997 roku” Katarzyna Kułakowska | „Błaźnice. Kobiety kontrkultury teatralnej w Polsce” „Post-Apocalypsis” 20/20. Ogólnopolski Konkurs Na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 1994-2014 Frederic Martel | „Theater. O zmierzchu teatru w Ameryce” Leon Schiller | „Pastorałka” Eleonora Kalkowska | „Sprawa Jakubowskiego. Doniesienia drobne” Wojciech Krukowski | „Tyle lat, co Polska Ludowa albo 45 lat od wtorku” „Akademia Ruchu. Teatr” Tomasz Plata | „Pośmiertne życie romantyzmu” „Piknik Golgota Polska. Sztuka – religia – demokracja” Raporty i badania Obecność teatrów w przestrzeni online w trakcie pandemii | Raport z badań W poszukiwaniu strategii. Działania instytucji teatralnych w czasie pandemii. | Raport z badań Krytyka teatralna w Polsce w czasie pandemii COVID-19 | Raport z badań Pracownice i pracownicy teatrów w pandemii | Raport z badań Kiedy skończy się kwarantanna i będzie można wrócić do teatru, ja wrócę | Raport z badań Dopóki jawi się przede mną kolejna premiera, będę walczyć | Raport z badań Tego się jedną pandemią tak łatwo nie przerwie | Raport z badań My jesteśmy kulturalna kolejka, a nie żadne chamstwo | Raport z badań Bycie w objeździe oczami „trupy teatralnej ze stolicy” Teatr w kulturze familijnej Edukacja teatralna w szkołach podstawowych | Raport z badań Struktura teatru a struktura spektaklu | dr Kamila Lewandowska Badanie publiczności teatrów w stolicy Rzemieślnicy teatralni 2013 | Raport Instytutu Teatralnego Klasowe zróżnicowanie stylów życia a stosunek do teatru Współpraca z zagranicą Platforma badawcza Pedagogika teatru Lato w teatrze Lato w teatrze – „Jak przestałem być idealny” Lato w teatrze – „Jak wytresować dziewczynkę?” Lato w teatrze – „Piotruś Pan” Lato w teatrze – „Pippi Pończoszanka” Teatroteka Szkolna Pedagogika Teatru – studia podyplomowe Konkurs im. Jana Dormana Materiały edukacyjne i publikacje „Jak przestałem być idealny”. Broszury edukacyjne Ćwiczenia z dobrostanu – zeszyt dla nauczycielek i nauczycieli Pedagogika teatru. Kierunki, refleksje, perspektywy Gra w teatr z Dormanem | broszura edukacyjna Z domu do Nibylandii i z powrotem Refleksyjnik – o tworzeniu teatru z uczennicami i uczniami Gdzie jest Pinokio? Wakacje z cyrkiem Pippi Pończoszanka Biblioteka i Czytelnia Recenzje Katalog Zbiory Nabytki Biblioteki i Czytelni Bibliografie Teatralia w książkach Bibliografia poloników Bibliografia publikacji pokonferencyjnych Twórczość literacka ludzi teatru Motywy teatralne w beletrystyce Książka w teatrze Informacje praktyczne Kontakt Księgarnia Prospero Nasze strony „Wyspiański. Teatr obecności” | cykl wykładów W styczniu 2024 w Instytucie Teatralnym rozpoczyna się cykl wykładów „Wyspiański. Teatr obecności” prowadzonych przez dr hab. prof. UJ Dorotę Jarząbek-Wasyl. Wstęp wolny. Rok Aleksandra Fredry Najbardziej znany polski komediopisarz Aleksander hrabia Fredro 20 czerwca obchodziłby swoje 230 urodziny. Dramaty polskie. Wybrał Zbigniew Raszewski W 2023 roku mija 20 lat od powstania Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego. Z tej okazji, wraz z Programem II Polskiego Radia, zapraszamy na cykl audycji. Cykl „My z niego wszyscy” W cyklu znajdą się teksty polskich dramatów XX-wiecznych, podejmujących wątki romantyczne. Як я перестав бути ідеальним Сімейний спектакль у цирковому наметі вирушає в трасу! Запрошують Театральний Iнститут ім. Збіґнєва Рашевського та Театр 21 АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ УКРАЇНА – БІЛОРУСЬ ТВОРЧЫЯ РЭЗІДЭНЦЫІ ТЭАТРАЛЬНАГА ІНСТЫТУТА УКРАІНА-БЕЛАРУСЬ | Набор для тэатральных дзеячаў Romantyzm. Od-czytywanie W cyklu „Romantyzm. Od-czytywanie” chcemy przypomnieć w formie czytań scenicznych zarówno kanoniczne teksty polskiego dramatu romantycznego, jak i te niemal zupełnie zapomniane. Piękni Czterdziestoletni Comiesięczne spotkania z twórcami, którzy wchodzili do zawodu już po transformacji ustrojowej. Rozmowy z przedstawicielami generacji, której działania zmieniły i zmieniają oblicze polskiego teatru. Nie-Boskie komedie | Cykl czytań scenicznych Cykl czytań scenicznych "Nie-boskiej komedii" Zygmunta Krasińskiego. NOWY CYRK Projekt wpisuje się w podejmowane od dłuższego czasu w Instytucie działania wspierające debatę i wzmacniające wiedzę o sztuce cyrkowej. NOWE FORMY ISTNIENIA. Jak zmieniał się teatr w pandemii? Wyniki szeroko zakrojonych badań dotyczących życia teatralnego w Polsce. I znów prolog? Webinarium, inaugurujące projekt „I znów prolog? Posttraumatyczny dramat i teatr w Europie Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej w świetle transformacji systemowej (1989/1991-2020). PRL: teatr studencki i inny Cykl wykładów Tadeusza Kornasia poświęcony działalności polskich teatrów studenckich oraz „poszukujących” w okresie PRL-u. 33. Kongres SIBMAS Warszawa, 7-10 czerwca 2022. Nówka Sztuka Przegląd najciekawszych realizacji współczesnego, polskiego dramatu. Dotknij teatru Ogólnopolski projekt organizowany z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru. Od-czytywanie Norwida. Dramaty Rozpoczęty w sierpniu 2021 projekt czytań scenicznych Instytutu Teatralnego. Mały Instytut Teatralny Projekt skierowany do dzieci, ich rodziców i opiekunów oraz do klas wczesnoszkolnych. Poznawanie teatru poprzez zabawę i grę z wyobraźnią. Teatralny Plac Zabaw Jana Dormana Spektakl inspirowany trzema realizacjami Jana Dormana, wybitnego reżysera i pedagoga teatru. Okazja dla małych widzów, by uczestniczyć w pierwszej lekcji teatralnej umowności. Program „Placówka” Konkurs na projekt teatralny, którego celem jest umożliwienie artystom i grupom twórczym prowadzenie poszukiwań nad nowymi formami i językiem teatralnym. Twórcy i niepełnosprawność | cykl spotkań Robocza grupa wymiany doświadczeń i szukania rozwiązań między artystami z niepełnosprawnością a instytucjami kultury. Program „DYBUK na stulecie”. Rocznica prapremiery dramatu Szymona An-skiego Program wydarzeń towarzyszących rocznicy stulecia światowej prapremiery „Dybuka” Szymona An-skiego. CYRK: GENEALOGIE, IMAGINARIA, TRANSLACJE. Międzynarodowa Konferencja Naukowa Konferencja poświęcona historii i współczesnemu obliczu sztuki cyrkowej. Performanse plastyczne Władysława Hasiora Cykl wykładów dr Magdaleny Figzał-Janikowskiej, laureatki IV edycji Konkursu Wydawniczego Instytutu Teatralnego. „Dzieje się obok” | Przegląd współczesnego słowackiego teatru Przegląd "Dzieje się obok" to kolejne ze spotkań z twórczością teatralną naszych sąsiadów organizowane przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Wystawy w Google Art&Culture Jedyne w swoim rodzaju interaktywne spotkanie z wielką sztuką sceniczną. Z okazji 250-lecia teatru publicznego w Polsce Instytut Teatralny przygotował cztery wirtualne wystawy. C I A Ł O P R Z E S T R Z E Ń I T Zajęcia online ze świadomości ciała i ruchu - od Pilatesu i języka GaGa, po praktyki dotyku w czasach zarazy i rozwijanie struktur mikro-improwizacji. TEATROTEKA Cykl ekranizacji polskiej młodej dramaturgii produkowany przez Wytwórnię Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, największą państwową wytwórnię filmową w Polsce. Teatr staropolski. Re:konstrukcje Cykl dziewięciu wykładów Patryka Kenckiego poświęcony poszczególnym nurtom składającym się na staropolską teatrosferę. Wykłady odbywają się w siedzibie IT od stycznia do grudnia 2020 roku. Ruch w Instytucie Cykliczne zajęcia z ruchu i świadomości ciała prowadzone w Instytucie Teatralnym od marca 2017 roku. Demokracja. Przedstawienia – po roku 1989 Dziewięć wykładów w ramach kilkuletniego cyklu Teatr Publiczny. Przedstawienia będących próbą opowiedzenia historii III RP w dziewięciu przedstawieniach. Desant UA! Pierwszy przegląd teatrów ukraińskich Artystyczny DESANT, czyli czterodniowy najazd autorów najgorętszych ukraińskich projektów pierwszy raz w Warszawie. 1968/PRL/TEATR – konferencja naukowa o teatrze po 1968 Konferencja poświęcona teatralnym i społecznym wydarzeniom roku 1968 organizowana wspólnie przez Instytut Teatralny, Katedrę Teatru i Dramatu UJ oraz redakcję „Didaskaliów” w listopadzie 2014. Egoiści. Kultura Zrzuty i trzecia droga w kulturze polskiej lat 80. Wykłady Marcina Kościelniaka. Autor w ujęciu historycznym i krytycznym bada wpływ Kościoła na formowanie się świadomości, a także wyobraźni kulturowej i społecznej lat 80. European Route of Historic Theatres Europejski Szlak Teatrów Historycznych - 16 instytucji kultury z 12 krajów Europy tworzy 11 szlaków zwiedzania historycznych teatrów w Europie. 25/250 Spektakle TeatruTV W roku 250-lecia teatru publicznego prezentacja 25 wybranych spektakli Teatru Telewizji, uzupełniona komentarzami oraz spotkaniami z twórcami. Filozofie teatru Cykl wykładów poświęconych rozpoznaniu relacji, w jakie z teatrem, dramatycznością i performatywnością wchodzi współczesna myśl filozoficzna. Grupa Robocza Grupa reprezentantów środowiska teatralnego, która chce pracować nad przygotowaniem jednolitego poglądu i stanowiska środowiska teatralnego na temat możliwości polepszenia sytuacji teatrów. Mnemonium i zagadka Szekspira | Jerzy Juk-Kowarski Jak zagadkę Szekspira przedstawić za pomocą fizyki, metafizyki i teatru? Moja historia – cykl rozmów z artystami teatru Cykl rozmów z najwybitniejszymi artystami teatru. Spotkania z aktywnym udziałem publiczności, podczas których biograficzna opowieść bohatera wzbogacana jest materiałami ikonograficznymi. NEKROPERFORMANS. Kulturowa rekonstrukcja teatru Wielkiej Wojny Cykl opowieści o teatrze Wielkiej Wojny. Nikt mnie nie zna. Dramaty Cykle czytań oraz konferencje naukowe poświęcone odczytytwaniom na nowo klasyki polskiej. Nowe historie. Raszewski dzisiaj czytany Dwudniowa konferencja naukowa 6-7 grudnia 2012 r. Nowy teatr białoruski Spektakle, prezentacje z pogranicza performansu i instalacji teatralnej, debaty teatrologiczne, kulturoznawcze i socjologiczne z zaproszonymi artystami z Białorusi i z Polski. Partycypacje, emancypacje, transformacje. Teatr intelektualnej wspólnoty Cykl wykładów Łucji Iwanczewskiej poświęcony polskim formacjom intelektualnym od lat 70. Performanse i przedstawienia wolności w kulturze współczesnej Dwudniowa konferencja naukowa 30 listopada-1 grudnia 2012 r. Reducie na stulecie Wydarzenia z okazji stulecia Reduty. Scena niepodległych kobiet Cykl czytań scenicznych, przygotowanych przez reżyserki młodego pokolenia, kobiecych tekstów zamieszczonych w antologii "Rodzaju żeńskiego". Świat czyta Kochanowskiego | WAW-NY-LA-LDN-MAD-ATH Czytania "Odprawy posłów greckich” Jana Kochanowskiego w Warszawie, Londynie, Nowym Jorku, Los Angeles, Madrycie i Atenach. Szkoła Konstruktorów Lalkowych Spotkania warsztatowe ze specjalistami prezentującymi różnorodne materie, techniki i technologie. Projekt Teatru Animacji w Poznaniu i Instytutu Teatralnego. Teatr publiczny. Przedstawienia Projekt historii polskiego teatru od roku 1765 do dziś, autorstwa dr Joanny Krakowskiej, obejmujący historię przedstawień i historię przedstawiania spraw publicznych. TACE – Theatre Architecture in Central Europe Theatre Architecture in Central Europe (TACE) był trzyletnim (trwającym od lutego 2008 do stycznia 2011) projektem z dziedziny ochrony dziedzictwa kulturowego, realizowanym w ramach programu Unii Europejskiej Kultura 2000. Głównym celem projektu było zaprezentowanie istniejącej wiedzy na temat architektury teatralnej w Europie Środkowej.