fbpx
NAJLEPSZE POLSKIE SZTUKI WSPÓŁCZESNE: 14 SPEKTAKLI W FINALE KONKURSU

NAJLEPSZE POLSKIE SZTUKI WSPÓŁCZESNE: 14 SPEKTAKLI W FINALE KONKURSU

Komisja Artystyczna przyjęła do 30. OKnWPSW 14 spektakli ze 154 zgłoszonych. Ostatecznie ocenie Komisji podlegało 135 realizacji scenicznych polskiego dramatu współczesnego.
opublikowano 6 maja 2024
Komisja Artystyczna 30. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej wybrała 14 spektakli, które w finale konkursu będą rywalizować o nagrodę główną oraz nagrody indywidualne. Finał odbędzie się 1 lipca 2024 roku.

 

Komisja Artystyczna w składzie Dominik Gac, Piotr Hildt, Andrzej Lis, Anna Jazgarska, Szymon Kazimierczak, Wanda Świątkowska oraz Jacek Sieradzki (przewodniczący) wybrała do finału konkursu 14 najciekawszych realizacji scenicznych polskiego dramatu współczesnego.

Do Konkursu zostały zgłoszone 154 przedstawienia. Komisja Artystyczna przyjęła do Konkursu 138 spektakli, a ostatecznie jej ocenie podlegało 135 realizacji scenicznych polskiego dramatu współczesnego.

Jury będzie oglądać spektakle finałowe między 10 maja a 20 czerwca 2024 roku, finał zaplanowany jest na 1 lipca.

Do finału zakwalifikowano następujące spektakle (kolejność alfabetyczna):

  1. „Bowie w Warszawie” Doroty Masłowskiej w reżyserii Jarosława Tumidajskiego, Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, filia we Wrocławiu
  2. „Dramat rodzaju męskiego” Jakuba Tabaczka w adaptacji i reżyserii Marcina Libera, Wrocławski Teatr Współczesny im. Marii i Edmunda Wiercińskich
  3. „Dropie” Natalki Suszczyńskiej w adaptacji Michała Kmiecika w reżyserii Marcina Libera, Teatr im. Wilama Horzycy w Toruniu
  4. „Kiedy stopnieje śnieg” Katarzyny Minkowskiej i Tomasza Walesiaka w reżyserii Katarzyny Minkowskiej, TR Warszawa
  5. „Mleko w tubce” Agaty Biziuk i Anny Domalewskiej w reżyserii Agaty Biziuk, Fundacja Analog w Warszawie
  6. „Nieosobni. Program romantyczny podszyty mykologią, ezoteryką i psychotroniką” Marcina Bartnikowskiego w reżyserii Marcina Bartnikowskiego i Marcina Bikowskiego, Fundacja Teatr Malabar Hotel w Warszawie
  7. „Niko, czyli prosta zwyczajna historia” Joanny Mueller w reżyserii Zofii Gustowskiej, Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach i Stowarzyszenie Sztuka Łączenia w Kielcach (koprodukcja)
  8. „Nocny portier. Doświadczenie” pilgrima/majewskiego w reżyserii Sebastiana Majewskiego, Teatr im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu
  9. „Ostatnie dni Eleny i Nicolae Ceaușescu” Julii Holewińskiej w reżyserii Wojciecha Farugi, Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy
  10. „Piękna Zośka” Justyny Bilik i Marcina Wierzchowskiego w reżyserii Marcina Wierzchowskiego, Teatr Wybrzeże w Gdańsku
  11. „Polowanie” Ishbel Szatrawskiej w adaptacji i reżyserii Piotra Pacześniaka, Teatr im. Adama Mickiewicza w Częstochowie
  12. „Symfonia alpejska. Thriller spirytystyczno-pantomimiczny, inspirowany postacią Wandy Rutkiewicz z muzyką Ryszarda Straussa” Klaudii Hartung-Wójciak w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego, Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego
  13. „Traktat o łuskaniu fasoli” Wiesława Myśliwskiego w adaptacji i reżyserii Emilii Nagórki-Łakomik, Teatr im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Zakopanem
  14. „W maju się nie umiera. Historia Barbary Sadowskiej” Piotra Rowickiego w reżyserii Anny Gryszkówny, Dom Spotkań z Historią w Warszawie

 

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs jest organizowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego jest Narodową Instytucją Kultury finansowaną ze środków budżetu Państwa.

(Przeczytaj więcej na ten temat)

Powiązane

Zobacz również

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności