Jak co roku, w Międzynarodowy Dzień Teatru, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego ogłasza laureatów Konkursu na najlepszą pracę magisterską z zakresu wiedzy o teatrze, widowisku i performansie. Tegoroczne Jury w składzie: prof. dr hab. Małgorzata Leyko (Uniwersytet Łódzki), dr hab. Dorota Jarząbek-Wasyl (Uniwersytet Jagielloński), prof. dr hab. Krzysztof Kurek (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, przewodniczący) przyznało trzy nagrody, trzy równorzędne wyróżnienia oraz jedną nagrodę specjalną.
Tegoroczną Nagrodę główną im. Ewy Guderian-Czaplińskiej (w wysokości 3 000 zł) Jury przyznało Krystynie Berkan, autorce pracy Między katedrą a kunstkamerą. „Zamiana” Paula Claudela napisanej pod kierunkiem prof. dr. hab. Tomasza Kubikowskiego w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.
II Nagroda (i 2 ooo zł) trafiła do Karoliny Kosieradzkiej za pracę Proszę państwa do… lasu. Powracające obrazy Zagłady wobec kryzysu humanitarnego na granicy polsko-białoruskiej napisaną pod kierunkiem prof. Joanny Krakowskiej w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, a III Nagroda (1 500 zł) do Joanny Tarasińskiej, autorki pracy Motywy floralne we współczesnym teatrze polskim napisanej pod kierunkiem prof. dr. hab. Tadeusza Kornasia na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
Jury przyznało trzy równorzędne wyróżnienia (w wysokości 1000 zł każde): Marcie Wiśniewskiej za pracę Sprawczość sztuki społecznej na przykładzie kolędowania powstałej pod kierunkiem prof. dr. hab. Mirosława Kocura w Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Józefowi Legierskiemu za pracę Pamięć agonistyczna a teatr. Analiza „Trojanek”, „Bachantek” oraz „Alkestis” Eurypidesa i ich współczesnych inscenizacji w kontekście memory studies napisaną pod kierunkiem prof. dr hab. Katarzyny Fazan na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz Adriannie Maleckiej za pracę Intymność w zawodzie aktora – metody bezpiecznej pracy w świetle upowszechniania się koordynacji intymności napisaną pod kierunkiem dr Agaty Adamieckiej-Sitek w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.
Laureatem Nagrody specjalnej im. Jerzego Gota (w wysokości 2000 zł) został Wojciech Sztyk, autor pracy Teatralizacja oświeceniowego rytuału przejścia na przykładzie tragedii lirycznej „Castor et Pollux” Jeana-Philippe’a Rameau napisanej pod kierunkiem dr Anny Wereckiej-Gryć w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
Wszystkim laureatkom i laureatom serdecznie gratulujemy.