fbpx
Piękni czterdziestoletni | Magdalena Popławska

Piękni czterdziestoletni | Magdalena Popławska

Gościnią kolejnego spotkania z cyklu "Piękni czterdziestoletni" w Instytucie Teatralnym będzie aktorka teatralna i filmowa Magdalena Popławska.
opublikowano 14 stycznia 2022
Aktorka teatralna i filmowa, absolwentka krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej. Należy do zespołu warszawskiego Nowego Teatru, ale występowała na scenach wielu teatrów, m.in.: Teatru Rozmaitości w Warszawie, Narodowego Starego Teatru w Krakowie, Teatru Współczesnego w Warszawie, Teatru Współczesnego we Wrocławiu. 15 lutego o godz. 19:00 gościnią kolejnego spotkania z cyklu „Piękni czterdziestoletni” w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego będzie Magdalena Popławska. Rozmowę poprowadzi Michał Smolis. Bezpłatne zaproszenia na wydarzenie dostępne są na stronie IT oraz w serwisie GoOut.net.

 

Magdalena Popławska

Absolwentka Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie (2004). Od 2008 roku jest aktorką Nowego Teatru. Grała gościnnie w teatrach warszawskich: Rozmaitości, Współczesnym, Konsekwentnym, Wytwórni, 2xU/ Usta Usta, Dramatycznym, Komuna Warszawa, Laboratorium Dramatu, WARSawy oraz Starym Teatrze w Krakowie i Współczesnym we Wrocławiu. Wystąpiła w przedstawieniach w reżyserii, m.in.: Redbada Klijnstry, Łukasza Kosa, Grażyny Kani, Aleksandry Koniecznej, Agnieszki Glińskiej, Krzysztofa Jaworskiego, Michała Siegoczyńskiego, Marka Kality, Pawła Sali, Marcina Libera, Anny Smolar, Krzysztofa Warlikowskiego, Claude’a Bardouila, Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej, Markusa Öhrna, Krzysztofa Garbaczewskiego, Anny Karasińskiej.

Zagrała, m.in. w „Electronic City” Richtera (2003), w „Snach” i „Tlenie Wyrypajewa (2004), w „Zimie” Fossego (2004), Klarę w „Nieznajomej z Sekwany” Horvatha (2004), Andżelikę w „Gang Bang” Sali (2005), Amy w „Taśmie” Belbera (2005), Mirandę w „Kalimorfie” wg Fowlesa (2005), w „Historii przypadku” Morgan (2005), Gudrun Ennslin w „Śmierci Człowieka-Wiewiórki” Sikorskiej-Miszczuk (2006), w „Widzialnej ciemności” wg Goldinga (2007), w „Rekonstrukcji zdarzeń” Brandsttaetera (2007), Eleonorę w „Maestrze” Abramowa Newerly’ego (2008), w „(A)Pollonii” (2009), w „Końcu” (2010), w „Opowieściach afrykańskich według Szekspira” (2011), Nancy Spungen w „Nancy. Wywiadzie” (2012), w „Kabarecie warszawskim (2013), w „Wenus w futrze” Ivesa (2014), w „Pinokiu” Pommerata (2008), w „Exhausted/Wyczerpanych” (2015), Dziewczynę w „Sonacie widm” Strindberga (2017), w „Uczcie” Platona (2018), w „2118” Karasińskiej (2018), Bellę w „Wyjeżdżamy” Levina (2018), w „Erazmie” (2021), w „Trzech epizodach z życia rodziny” (2021).

Zagrała w filmach, m. in: „Doskonałe popołudnie”, „Benek”, „Zero”, „Prosta historia o miłości”, „Between 2 fires”, „Lęk wysokości”, „Dwa ognie” „Dziewczyna z szafy”, „Obietnica”, „Król życia”, „Hiszpanka”, „Jestem mordercą”, „Reakcja łańcuchowa”, „Atak paniki”, „Podatek od miłości”, „53 wojny” „Interior”, „Czarna owca” oraz serialach telewizyjnych, m.in.: „Mrok”, „Glina”, „Ekipa”, „39 i pół”, „Usta usta”, „Przepis na życie”, „Bez tajemnic”, „Wataha”, „Krew z krwi”, „Pakt”, „Diagnoza”, „Osiecka”.

Laureatka drugiego miejsca w konkursie na interpretację piosenki oraz Nagrody im. Agnieszki Osieckiej XXIV Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, wyróżnienia w konkursie na interpretacje piosenek Agnieszki Osieckiej „Pamiętajmy o Osieckiej” (2003), nagrody w kategorii młody aktor za rolę w przedstawieniu „Sny” (2005) na XLV Kaliskich Spotkaniach Teatralnych (2005), specjalnej nagrody zespołowej za przedstawienie „Taśma” na XLVI Kaliskich Spotkaniach Teatralnych (2006), nagrody za rolę Mirandy w przedstawieniu „Kalimorfa” na XLVII Kaliskich Spotkaniach Teatralnych (2007), Nagrody Dziennikarzy za pełną poświęcenia postawę wobec sztuki na 15. Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi (2009), nagrody w kategorii najlepsza rola kobieca za rolę w filmie „Dwa ognie” na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej we Wrześni (2011), Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego za rolę w filmie „Prosta historia o miłości” (2011), Nagrody im. Zygmunta Duczyńskiego na Przeglądzie Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie i tytułu najlepszej aktorki na XIX Międzynarodowym Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi za rolę Nancy Spungen w przedstawieniu „Nancy. Wywiad” (2013).

ZOBACZ PROFIL AKTORKI NA STRONIE ENCYKLOPEDII TEATRU POLSKIEGO

 


Cykl „Piękni czterdziestoletni” to comiesięczne spotkania z pokoleniem artystów i artystek, wchodzących do zawodu już po transformacji ustrojowej, z przedstawicielami generacji, której dokonania zmieniły i zmieniają oblicze polskiego teatru.

18 stycznia 1997 odbyły się w Warszawie premiery „Bzika tropikalnego” Witkacego w reżyserii Grzegorza Jarzyny i „Elektry” Sofoklesa w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego. Ten dzień, a właściwie wieczór – nazwany przez Macieja Nowaka „przełomem styczniowym”- wyznaczył najważniejszą cezurę w najnowszej historii polskiego teatru. Na sceny wkroczyła odmienna estetyka i nowy model aktorstwa.

Generacja dzisiejszych czterdziestolatków pierwsze zawodowe kroki stawiała w warunkach całkowicie odmiennych od tych, do których przygotowywała ich szkoła. Wychowywani w kulcie i micie teatralnej zespołowości, zderzali się z nową rzeczywistością, która weryfikowała ich plany i marzenia. Tworzyła zupełnie nowe perspektywy, ale też była źródłem rozczarowań i frustracji.

Dwie dekady aktywnej i twórczej obecności na scenicznych deskach, a także w wielu przypadkach ekranach kin i telewizorów, to bardzo dobry moment na pierwsze podsumowania. Z jakimi nadziejami rozpoczynali pracę? Co było uciążliwym bagażem? Które role uważają za ważne, a których woleliby nie zagrać? Czego żałują, że jeszcze nie zrobili, a co im się śni po nocach? Co ich denerwuje we współczesnym życiu teatralnym, a co stanowi o jego sile i wyjątkowości? Kim byli ich nauczyciele i mistrzowie, ale też kim są ich następcy?


Fot. Marlena Bielinska / Move Picture dla Wysokich obcasów
Projekt graficzny: Elipsy


Wydarzenie będzie otwarte dla publiczności i zorganizowane zgodnie z obowiązującą w IT dyscypliną sanitarną.

Ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim gościom Instytutu i ograniczoną liczbę miejsc na widowni, prosimy o przemyślane pobieranie zaproszeń oraz o przybycie kilkanaście minut przed planowanym rozpoczęciem wydarzenia w celu wypełnienia formularza kontaktowego COVID-19.
UWAGA! Do limitu nie wlicza się osób zaszczepionych przeciwko COVID-19, pod warunkiem okazania przez te osoby unijnego certyfikatu, negatywnego wyniku testu lub zaświadczenia o powrocie do zdrowia w związku z COVID-19. Prosimy o okazywanie wymienionych wyżej dokumentów przy sprawdzaniu zaproszeń i biletów przez pracowniczki i pracowników Biura Obsługi Widowni.


Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego jest Narodową Instytucją Kultury finansowaną ze środków budżetu Państwa.

(Przeczytaj więcej na ten temat)

minione daty

Data Godzina Wydarzenie Wstęp
wtorek 15.02.2022
19:00
19:00 Rezerwacja zaproszeń

Powiązane

Zobacz również