Aktorka teatralna i filmowa, absolwentka krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej. Należy do zespołu warszawskiego Nowego Teatru, ale występowała na scenach wielu teatrów, m.in.: Teatru Rozmaitości w Warszawie, Narodowego Starego Teatru w Krakowie, Teatru Współczesnego w Warszawie, Teatru Współczesnego we Wrocławiu. 15 lutego o godz. 19:00 gościnią kolejnego spotkania z cyklu „Piękni czterdziestoletni” w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego będzie Magdalena Popławska. Rozmowę poprowadzi Michał Smolis. Bezpłatne zaproszenia na wydarzenie dostępne są na stronie IT oraz w serwisie GoOut.net.
Magdalena Popławska
Absolwentka Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie (2004). Od 2008 roku jest aktorką Nowego Teatru. Grała gościnnie w teatrach warszawskich: Rozmaitości, Współczesnym, Konsekwentnym, Wytwórni, 2xU/ Usta Usta, Dramatycznym, Komuna Warszawa, Laboratorium Dramatu, WARSawy oraz Starym Teatrze w Krakowie i Współczesnym we Wrocławiu. Wystąpiła w przedstawieniach w reżyserii, m.in.: Redbada Klijnstry, Łukasza Kosa, Grażyny Kani, Aleksandry Koniecznej, Agnieszki Glińskiej, Krzysztofa Jaworskiego, Michała Siegoczyńskiego, Marka Kality, Pawła Sali, Marcina Libera, Anny Smolar, Krzysztofa Warlikowskiego, Claude’a Bardouila, Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej, Markusa Öhrna, Krzysztofa Garbaczewskiego, Anny Karasińskiej.
Zagrała, m.in. w „Electronic City” Richtera (2003), w „Snach” i „Tlenie Wyrypajewa (2004), w „Zimie” Fossego (2004), Klarę w „Nieznajomej z Sekwany” Horvatha (2004), Andżelikę w „Gang Bang” Sali (2005), Amy w „Taśmie” Belbera (2005), Mirandę w „Kalimorfie” wg Fowlesa (2005), w „Historii przypadku” Morgan (2005), Gudrun Ennslin w „Śmierci Człowieka-Wiewiórki” Sikorskiej-Miszczuk (2006), w „Widzialnej ciemności” wg Goldinga (2007), w „Rekonstrukcji zdarzeń” Brandsttaetera (2007), Eleonorę w „Maestrze” Abramowa Newerly’ego (2008), w „(A)Pollonii” (2009), w „Końcu” (2010), w „Opowieściach afrykańskich według Szekspira” (2011), Nancy Spungen w „Nancy. Wywiadzie” (2012), w „Kabarecie warszawskim (2013), w „Wenus w futrze” Ivesa (2014), w „Pinokiu” Pommerata (2008), w „Exhausted/Wyczerpanych” (2015), Dziewczynę w „Sonacie widm” Strindberga (2017), w „Uczcie” Platona (2018), w „2118” Karasińskiej (2018), Bellę w „Wyjeżdżamy” Levina (2018), w „Erazmie” (2021), w „Trzech epizodach z życia rodziny” (2021).
Zagrała w filmach, m. in: „Doskonałe popołudnie”, „Benek”, „Zero”, „Prosta historia o miłości”, „Between 2 fires”, „Lęk wysokości”, „Dwa ognie” „Dziewczyna z szafy”, „Obietnica”, „Król życia”, „Hiszpanka”, „Jestem mordercą”, „Reakcja łańcuchowa”, „Atak paniki”, „Podatek od miłości”, „53 wojny” „Interior”, „Czarna owca” oraz serialach telewizyjnych, m.in.: „Mrok”, „Glina”, „Ekipa”, „39 i pół”, „Usta usta”, „Przepis na życie”, „Bez tajemnic”, „Wataha”, „Krew z krwi”, „Pakt”, „Diagnoza”, „Osiecka”.
Laureatka drugiego miejsca w konkursie na interpretację piosenki oraz Nagrody im. Agnieszki Osieckiej XXIV Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, wyróżnienia w konkursie na interpretacje piosenek Agnieszki Osieckiej „Pamiętajmy o Osieckiej” (2003), nagrody w kategorii młody aktor za rolę w przedstawieniu „Sny” (2005) na XLV Kaliskich Spotkaniach Teatralnych (2005), specjalnej nagrody zespołowej za przedstawienie „Taśma” na XLVI Kaliskich Spotkaniach Teatralnych (2006), nagrody za rolę Mirandy w przedstawieniu „Kalimorfa” na XLVII Kaliskich Spotkaniach Teatralnych (2007), Nagrody Dziennikarzy za pełną poświęcenia postawę wobec sztuki na 15. Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi (2009), nagrody w kategorii najlepsza rola kobieca za rolę w filmie „Dwa ognie” na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej we Wrześni (2011), Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego za rolę w filmie „Prosta historia o miłości” (2011), Nagrody im. Zygmunta Duczyńskiego na Przeglądzie Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie i tytułu najlepszej aktorki na XIX Międzynarodowym Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi za rolę Nancy Spungen w przedstawieniu „Nancy. Wywiad” (2013).
ZOBACZ PROFIL AKTORKI NA STRONIE ENCYKLOPEDII TEATRU POLSKIEGO