Projekty „Diabelski młyn – rekonstrukcja” Krzysztofa Cicheńskiego, „Refrakcja” Magdy Fejdasz, Patrycji Kowańskiej i Weroniki Pelczyńskiej, „Ciche współpracownice Brechta. Praca niewidzialnych rąk” Darii Kubisiak oraz „P7P” Agnieszki Nasierowskiej znalazły się w finale VII edycji programu „Placówka” Instytutu Teatralnego. Zwycięski projekt (lub projekty) poznamy do końca listopada. Do tej pory w ramach programu – którego budżet wynosi co roku 100 tys. zł – powstało już 11 projektów.
O wyborze finalistów zadecydowała 14 października 2021 Komisja programu „Placówka”, składająca się z kierowników wszystkich Działów oraz Dyrekcji Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego (Joanna Biernacka-Płoska koordynatorka programu, Dorota Buchwald, Jarosław Cymerman, Justyna Czarnota, Dorota Głowacka, Anna Hausner, Jadwiga Majewska, Krystyna Mogilnicka, Łukasz Orłowski, Olga Sobkowicz, Mateusz Żurawski).
Decyzja podjęta została na podstawie lektury przesłanych przez twórczynie i twórców eksplikacji. W tym roku nadesłano 82 zgłoszenia (6 zgłoszeń zostało zdyskwalifikowanych z powodu błędów formalnych). Ostatecznie do finału programu zakwalifikowano cztery projekty:
- „Diabelski młyn – rekonstrukcja” Krzysztofa Cicheńskiego
- „Refrakcja” Magdy Fejdasz, Patrycji Kowańskiej i Weroniki Pelczyńskiej,
- „Ciche współpracownice Brechta. Praca niewidzialnych rąk” Darii Kubisiak
- „P7P” Agnieszki Nasierowskiej
Kolejnym krokiem w ramach VII edycji programu będą rozmowy (w formie online) z wymienionymi twórcami i twórczyniami. Odbędą się one w najbliższych tygodniach. Zwycięzcę lub zwycięzców poznamy do 30 listopada. Wybrany projekt lub projekty wejdą w trwającą do końca stycznia 2022 fazę inkubacji. Będzie to czas ich dalszych intensywnych opracowań i rozwoju oraz weryfikacji kształtu a także możliwości realizacyjnych.
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego jest Narodową Instytucją Kultury finansowaną ze środków budżetu Państwa.
(Przeczytaj więcej na ten temat)