fbpx
WSPÓLNE. PRAKTYKOWANIE ZBIOROWOŚCI

WSPÓLNE. PRAKTYKOWANIE ZBIOROWOŚCI

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w cztery kolejne poniedziałki czerwca 2019 na warsztaty Aleksandry Osowicz Wspólne. Praktykowanie zbiorowości w ramach...
opublikowano 24 czerwca 2019

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w cztery kolejne poniedziałki czerwca 2019 na warsztaty Aleksandry Osowicz Wspólne. Praktykowanie zbiorowości w ramach cyklu Ruch w Instytucie 2019.

WSPÓLNE. PRAKTYKOWANIE ZBIOROWOŚCITerminy: 3, 10, 17, 24 czerwca 2019

Praca nad doświadczeniem, czasem, relacją, wymianą myśli. Ćwiczenia rozwijające świadomość ciała, grupy i ich relacje. Odkrywanie wspólnego języka, tworzenie bezpiecznej przestrzeni. Uaktywnienie wyobraźni, odkrycie potencjału i siły wspólnego tworzenia.

Ruch w Instytucie 2019 to kontynuacja programu, który rozpoczął się  w marcu 2017 roku. W tej odsłonie proponujemy dwa cykle: kwiecień-czerwiec oraz wrzesień-grudzień.Zajęcia będą odbywać się w poniedziałki* od 9.00 do 11.00.*z wyjątkiem wtorku 12 listopada—–Sprzedaż biletów odbywa się za pośrednictwem serwisu GoOut

BILETY

pojedyncze zajęcia – 30 zł (osoby powyżej 60 roku życia – 15 zł)karnet na miesiąc – 100 złkarnet na cykl wiosenny– 290 zł (250 zł w przedsprzedaży)

INFORMACJE

ruch@instytut-teatralny.pl

ADRES

Instytut Teatralnyim. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa

O WARSZTATACH W PYTANIACH DO CHOREOGRAFKI I JEJ ODPOWIEDZIACH:

Prowadząca: Aleksandra Osowicz

1. Czym jest dla Ciebie choreografia?Choreografia jest dla mnie organizacją uwagi, czasu i relacji. Pracą nad wielopoziomowym, sensorycznym doświadczeniem. Próbą uporządkowania, rozwarstwienia, nazwania rzeczywistości. Narzędziem tworzenia.

2. Co jest według Ciebie najistotniejsze w pracy z aktorem/ performerem w teatrze?Spotkanie. Bycie „tu i teraz” oraz rzeczywista wymiana myśli. Nie stawiam się w pozycji wszystkowiedzącej, ważne jest dla mnie aby pracować z tym, co jest: energią danego dnia, konkretnym ciałem, specyficzną fizycznością. Czas. Odkrywanie i poszerzanie wspólnego języka. Obserwacja jak aktor/ka się ucieleśnia. Zadanie choreograficzne jest jedną z najpiękniejszych chwil w procesie tworzenia spektaklu. Stworzenie  bezpiecznej przestrzeni, w której wszystkie strony (aktor/ka, reżyser/ka, choreograf/ka,) mogą poczuć się na tyle swobodnie, by otworzyć się na tworzenie ról nie z szablonu ale z „wnętrza”.

3. Na czym chciałabyś skupić się podczas prowadzonych przez siebie zajęć?Podczas zajęć zaproponuję ćwiczenia rozwijające świadomość ciała, grupy i ich relacje. Będą to praktyki choreograficzne bazujące na organizacji uważności i nawigacji pomiędzy kanałami uwagi. Szczególnie ważne jest dla mnie uaktywnienie wyobraźni poprzez praktyki kompozycyjne i ich potencjał performatywny. Dzięki doświadczeniu bycia częścią ruchów skłoterskich oraz kolektywów artystycznych (H.A.L.F, This Takes Time, Centrum w Ruchu) miałam okazję zapoznać  się z różnymi formami współtworzenia. Ważne jest dla mnie, aby  uczestnicy warsztatu poprzez pracę w grupie czy z partnerem poczuli potencjał i siłę wspólnego tworzenia oraz spotkali się „ze sobą”, poznając swoje potrzeby oraz własny, indywidualny język wypowiedzi cielesnej.

ALEKSANDRA OSOWICZ

Absolwentka Forum Dança, PEPC Choreographic Creation, Dance Research and Training w Lizbonie oraz Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Stypendystka danceWEB 2017. Jako performerka współpracowała m.in. z  Ulą Sickle, Rodrigiem García, Doris Ulrich, Benem Riepe, Anną Nowicka, Anią Nowak, Magdą Ptasznik czy Renatą Piotrowska-Auffret. Jako choreografka współtworzyła między innymi z  Thomasem Fourneau, Valentiną Parlato, Emmi Venna. Obecnie wraz z Wojtkiem Grudzińskim i Joanną Ostrowską rozwija serię performansów międzygatunkowych, pogłębiając swoje zainteresowania  na temat wspólnoty.

Projekty

zobacz wszystkie

RUCH W INSTYTUCIE 2019

WSPÓLNE. PRAKTYKOWANIE ZBIOROWOŚCI

20.08

Zajęcia z ruchu i świadomości ciała.

czytaj dalej

minione daty

Data Godzina Wydarzenie Wstęp
poniedziałek 24.06.2019
09:00
09:00

Zobacz również

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności