Ruszyła sprzedaż biletów i karnetów na „Ruch w Instytucie 2019”, czyli regularne warsztaty z ruchu i świadomości ciała, które mają na celu rozwijanie umiejętności oraz zwiększanie wiedzy o choreografii i tańcu. Zajęcia otwarte, wprowadzające w nowy cykl, odbędą się 13 marca, a pierwsze spotkanie w ramach wiosennej edycji już 1 kwietnia.
Zajęcia kierujemy do profesjonalnych aktorów scen tradycyjnych, performerów, teoretyków oraz ludzi teatru, jak również amatorów, chcących rozwijać swoje umiejętności pracy z ciałem i ruchem. Nie wymagamy wcześniejszego przygotowania tanecznego.Tropem poprzednich cykli, tegoroczne warsztaty prowadzone będą zarówno przez choreografki zrzeszone w Centrum w Ruchu, jak również przez zaproszonych do programu gości – co miesiąc inny twórca dzieli się swoimi metodami pracy. Podczas dwugodzinnych lekcji w każdy poniedziałek miesiąca spotkają się profesjonaliści i amatorzy, środowisko teatralne ze środowiskiem tanecznym. Wspólne działanie i wzajemna inspiracja sprzyjać będą wymianie doświadczeń i wypracowywaniu nowych modeli pracy w teatrze i tańcu. Zachęcamy do regularnego uczestnictwa, ale dopuszczamy możliwość udziału w pojedynczych zajęciach.Ruch w Instytucie 2019 to kontynuacja programu, który rozpoczął się w marcu 2017 roku. W tej odsłonie proponujemy dwa cykle: kwiecień-czerwiec oraz wrzesień-grudzień.Zajęcia będą odbywać się w poniedziałki* od 9.00 do 11.00.*z wyjątkiem wtorku 12 listopadaHARMONOGRAM CYKLU WIOSENNEGOMIĘDZY CIAŁEM A GŁOSEM: ĆWICZENIA (W) RUCHU UWAGI1, 8, 15, 29 kwietnia 2019Katarzyna SitarzPraktyki dotyczące relacji głosu, ciała, ruchu i wyobraźni. Wielopoziomowa obecność ciała i głosu w ruchu oraz ich zdolności komunikowania się. Rozwijanie uważności, percepcji i wrażliwości. Zajęcia są częścią projektu badawczego „Między ciałem a głosem” realizowanego w ramach Stypendium Badawczego Grażyny Kulczyk 2019.POZA SŁOWAMI. INNA OBECNOŚĆ NA SCENIE6, 13, 20, 27 maja 2019Maria StokłosaOdkrywanie „nowego” źródła działania poprzez wskazanie na ciało i inne elementy choreografii. Praca z dotykiem, czerpanie przyjemności płynącej z ciała i tańca, stworzenie przestrzeni bezpieczeństwa dla indywidualnych poszukiwań.
WSPÓLNE. PRAKTYKOWANIE ZBIOROWOŚCI3, 10, 17, 24 czerwca 2019Aleksandra OsowiczPraca nad doświadczeniem, relacją, wymianą myśli. Ćwiczenia rozwijające świadomość ciała, grupy i ich relacje. Odkrywanie wspólnego języka, uaktywnienie wyobraźni, odkrycie potencjału i siły wspólnego tworzenia.HARMONOGRAM CYKLU JESIENNEGOODDECH, ZAMKNIĘTE OCZY, EKSPLOZJA: ĆWICZENIA CHOREOGRAFICZNE9, 16, 23, 30 września 2019Magdalena PtasznikRozwijanie świadomości doświadczenia i myślenia o ruchu, praca z ciałem oparta na wzajemnej obserwacji. Ciało jako element współistniejący z emocjami, praca nad ruchem, cielesnością, komunikacją.MATERIALNOŚĆ I WYOBRAŹNIA CIAŁA7, 14, 21, 28 października 2019Karolina KraczkowskaAnalityczna praca z fizycznością bazująca na doświadczeniu materialności ciała. Rola praktyki i obserwacji w znalezieniu porozumienia i nawiązania kontaktu. Poznawanie natury i charakteru intensywnej pracy fizycznej nad ciałem.RE-DEFINIOWANIE FIZYCZNOŚCI PRZEZ PRAKTYKĘ BYCIA4, 12, 18, 25 listopada 2019Aleksandra BorysAnatomia i kinetyka ruchu, praktyka obserwacji i uważności w postrzeganiu ciała. Aktywne bycie, pogłębianie świadomości zmysłów w rozwoju fizyczności.DWUTAKT. TANIEC JAKO GRA ZESPOŁOWA2, 9, 16 grudnia 2019Weronika PelczyńskaPraca nad koordynacją, rytmem i swobodą ciała w ruchu. Rozwijanie umiejętności współdziałania z innymi w improwizacji i fizycznej manipulacji. Indywidualna obecność ciała w odniesieniu do działań innych osób.bilety:pojedyncze zajęcia – 30 zł (osoby powyżej 60 roku życia – 15 zł)karnet na miesiąc – 100 złkarnet na cykl wiosenny– 290 zł (250 zł w przedsprzedaży)karnet na cykl jesienny – 370 zł (320 zł w przedsprzedaży)Bilety dostępne na stronie www.instytut-teatralny.pl oraz w księgarni „Prospero” w Instytucie Teatralnym, liczba miejsc ograniczona.info: ruch@instytut-teatralny.pl