fbpx
INTUICJA. CIAŁO I JEGO POTENCJAŁ

INTUICJA. CIAŁO I JEGO POTENCJAŁ

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w cztery kolejne poniedziałki stycznia 2018 na warsztaty Izabeli Chlewińskiej Intuicja. Ciało i jego potencjał w ramach...
opublikowano 29 stycznia 2018

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w cztery kolejne poniedziałki stycznia 2018 na warsztaty Izabeli Chlewińskiej Intuicja. Ciało i jego potencjał w ramach cyklu Ruch w Instytucie 2017/2018.

INTUICJA. CIAŁO I JEGO POTENCJAŁ

TERMINY: 8, 15, 22, 29 stycznia 2018

PROWADZENIE: Izabela Chlewińska

Rozwijanie świadomości własnego ciała poprzez intuicję, pracę z głosem i oddechem (od indywidualnej i intymnej praktyki z ciałem do w pełni zintegrowanego działania zespołowego).

Ruch w Instytucie 2017/2018 to kontynuacja programu pilotażowego, który trwał od marca do czerwca 2017. W sezonie 2017/ 2018 proponujemy trzy cykle zajęć z Renatą Piotrowską-Auffret, Magdaleną Ptasznik i Tomaszem Przytyckim (wrzesień – listopad 2017), Izabelą Chlewińską, Urszulą Wojtkowiak i Katarzyną Sitarz (styczeń – marzec 2018), Anną Nowicką, Weroniką Pelczyńską i Marią Stokłosą (kwiecień – czerwiec 2018). Dwugodzinne zajęcia odbywać będą się w poniedziałki od 9:00 do 11:00.

BILETY:

Wstęp na pojedyncze zajęcia 30 pln*

KUP BILET

* cena nie dotyczy osób powyżej 60 roku życia. Osoby powyżej 60 roku życia będą mogły kupić bilet przed zajęciami w księgarni „Prospero” w Instytucie Teatralnym w cenie 15 zł.

INFORMACJE:

bilety@instytut-teatralny.pl (tel. +48 791 877 377)

ADRES:

Instytut Teatralnyim. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa

O WARSZTATACH W PYTANIACH DO CHOREOGRAFKI I JEJ ODPOWIEDZIACH:

1. Czym jest dla Ciebie choreografia?

Choreografia jest cielesną formą opowiadania o człowieku i jego sposobach postrzegania rzeczywistości.

2. Co jest według Ciebie najistotniejsze w pracy z aktorem/ performerem w teatrze?

Najistotniejsze wydaje mi się wytworzenie tzw. ‘głodu poruszania się’. Wiążę to ze zmianą postrzegania ciała w sposób uprzedmiotowiający i oceniający. Ponadto zależy mi na wytworzeniu potrzeby sięgnięcia po własną intuicję i użyciu własnego ciała, jako niezależnego narzędzia w komunikacji z widzem.

3. Na czym chciałabyś/chciałbyś skupić się podczas prowadzonych przez siebie zajęć?

Chciałabym skupić się na rozwijaniu świadomości własnego ciała poprzez intuicję, pracę z głosem i oddechem. W pierwszej kolejności planuję skoncentrować się na indywidualnej i intymnej praktyce z ciałem, aby następnie przejść do w pełni zintegrowanego działania zespołowego. Stawiam na koordynację, fizyczną spontaniczność i otwartość umysłu. Polegam na indywidualnym potencjale twórczym i skłonnościach naturalnych, słabościach, uzależnieniach oraz poczuciu humoru.

Izabela Chlewińska

Tancerka, choreografka, muzyk, pedagożka, artystka niezależna. Swoje autorskie spektakle taneczne (Ophelia is not Dead, Tralfamadoria, Dehumanized Project Nr 1) prezentowała m.in. w Niemczech, Meksyku, Stanach Zjednoczonych, Japonii. Ostatnia praca solowa to You Have Your Voice spektakl prezentowany m.in. na scenie Teatru Studio w ramach programu Scena Tańca Studio w Warszawie. Odbyła staż w zespole Troubleyn Jana Fabra w Antwerpii, wizytę studyjną w Filadelfii, rezydencję artystyczną w Tokio. Otrzymała stypendium DanceWeb w Austrii i dwukrotnie realizowała projekty w ramach Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Współpracowała z Teatrem Dada von Bzdülöw (m.in. Le Sacre) i Ramoną Nagabczyńską (New (Dis)Order), z którymi prezentowała spektakle m.in. w Pekinie czy Edynburgu. Jako choreografka i autorka ruchu scenicznego realizuje spektakle dramatyczne w większości teatrów w Polsce. Od dziesięciu lat realizuje się jako pedagog, doskonaląc swoją autorską metodę pracy z ciałem i głosem. Prowadziła warsztaty w Japonii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych.

Projekty

zobacz wszystkie

RUCH W INSTYTUCIE 2017/2018

INTUICJA. CIAŁO I JEGO POTENCJAŁ

02.08

Zajęcia z ruchu i świadomości ciała.

czytaj dalej

Zobacz również