Hamlet. Sen, scenariusz i reżyseria Sławek Krawczyński, choreografia Anna Godowska
na podstawie Hamleta Williama Shakespeare’ainspirowany Tybetańską księgą umarłych
Solowy spektakl w wykonaniu Borysa Jaźnickiego stanowi wizję pośmiertnej wędrówki Hamleta przez jego własne dzieje. Projekt stanowi kontynuację prac artystyczno-badawczych Sławka Krawczyńskiego i Anny Godowskiej, poświęconych zastosowaniu technik pracy ze snami i nieświadomością w praktyce tańca i teatru. Główna idea spektaklu wyłoniła się z tekstu Shakespeare’a, jako rozwinięcie fantazji Hamleta, która pojawia się w monologu:
„Umrzeć – usnąć -Spać – i śnić może? Ha, tu się pojawiaPrzeszkoda: jakie mogą nas nawiedzićSny w drzemce śmierci, gdy ścichnie za namiDoczesny zamęt?”
Słowa te wywołują skojarzenia, które wykraczają poza akcję tragedii. Ważnym punktem odniesienia jest także Tybetańska Księga Umarłych, starożytny tekst stanowiący zbiór pouczeń dla duszy zmarłego. Z tej perspektywy historia Hamleta czytana jest na nowo.
Scenariusz, reżyseria: Sławek KrawczyńskiChoreografia: Anna GodowskaWykonanie: Borys Jaźnicki Muzyka: Peter Łyczkowski
Spektakl został zrealizowany dzięki dotacji Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.Projekt realizowano dzięki wsparciu Funduszu Wyszehradzkiego, w ramach programu VARP.Specjalne podziękowania dla Teatru Ochoty za pomoc w realizacji spektaklu.
WSTĘP WOLNY
liczba miejsc ograniczona, obowiązują rezerwacje: bilety@instytut-teatralny.pltel. +48 791 877 377
BRAK MIEJSC
ADRES:
Instytut Teatralnyim. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa
TWÓRCY
Twórcy projektu Sławek Krawczyński i Anna Godowska współpracują od 1999r. W latach 2001 – 2012 prowadzili wspólnie Teatr Bretoncaffe. Najważniejszą częścią wspólnej pracy artystów jest – wspomniany wyżej – projekt badawczy pod nazwą Taniec śniącego ciała zainicjowany w 2005r. w ramach rezydencji Anny Godowskiej w Centre National de la Danse Pantin-Paris. Celem tego projektu jest zastosowanie idei psychologii analitycznej Carla Gustava Junga oraz psychologii zorientowanej na proces Arnolda Mindell’a w praktyce tańca i teatru.
Programową syntezę poszukiwań Godowskiej i Krawczyńskiego stanowi projekt Święto Snów, zainicjowany w 2013r. Badania te, rozwijane od 2004 roku do dzisiaj, dotyczyły przede wszystkim sztuki tańca. Hamlet. Sen jest pierwszym przedsięwzięciem w ramach tego długofalowego projektu, w całości skupionym na sztuce aktora. Pierwsza praca w ramach Święta Snów, spektakl Niżyński. Święto snów, zrealizowany w całości w oparciu o rozwijane przez artystów metody, otrzymał dwie nagrody Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego podczas Polskiej Platformy Tańca 2014 w Lublinie: za najlepszy spektakl oraz za najlepsze wykonanie artystyczne.
W roku 2015 Anna Godowska i Sławek Krawczyński otrzymali nagrodę okolicznościową Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego z okazji 15-lecia wspólnej pracy artystycznej, za osiągnięcia i wkład w rozwój tańca współczesnego w Polsce.