fbpx
Kondycja i rzeczywistość wirtualna w praktyce ciała

Kondycja i rzeczywistość wirtualna w praktyce ciała

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w cztery kolejne poniedziałki września na warsztaty Renaty Piotrowskiej-Auffret Kondycja i rzeczywistość wirtualna w...
opublikowano 25 września 2017

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w cztery kolejne poniedziałki września na warsztaty Renaty Piotrowskiej-Auffret Kondycja i rzeczywistość wirtualna w praktyce ciała. Ćwiczenia ruchowe i choreograficzne w ramach cyklu Ruch w Instytucie 2017/2018.

Ćwiczenia wzmacniające kondycję fizyczną oraz praca z dotykiem, spojrzeniem, wyobrażeniem i internetem jako aktywnościami prowokującymi ciało do różnych rodzajów skupienia i ruchu (m.in. ćwiczenia ruchowe inspirowane Body Mind Centering oraz ćwiczenia choreograficzne inspirowane metodą Six View Points).

Terminy spotkań:

4 września 2017 | godz. 09:00 | Warszawa: Wielka Oficyna – Podchorążówka, Łazienki Królewskie, w godz. 09.00-11.00.11 września 2017 | godz. 09:00 | Warszawa: Instytut Teatralny, ul. Jazdów 1, w godz. 09.00-11.00.18 września 2017 | godz. 09:00 | Warszawa: Wielka Oficyna – Podchorążówka, Łazienki Królewskie, w godz. 09.00-11.00.25 września 2017 | godz. 09:00 | Warszawa: Instytut Teatralny, ul. Jazdów 1, w godz. 09.00-11.00

Ruch w Instytucie 2017/2018 to kontynuacja programu pilotażowego, który trwał od marca do czerwca 2017. W sezonie 2017/ 2018 proponujemy trzy cykle zajęć z Renatą Piotrowską-Auffret, Magdaleną Ptasznik i Tomaszem Przytyckim (wrzesień – listopad 2017), Izabelą Chlewińską, Urszulą Wojtkowiak i Katarzyną Sitarz (styczeń – marzec 2018), Anną Nowicką, Weroniką Pelczyńską i Marią Stokłosą (kwiecień – czerwiec 2018). Dwugodzinne zajęcia odbywać będą się w poniedziałki od 9:00 do 11:00.

BILETY

Wstęp na pojedyncze zajęcia 30 pln*, karnet na cykl 280 pln, karnet na całość 800 zł.

Karnety na cały sezon oraz na 1. cykl będą dostępne do 1.09 godz. 10:00. Sprzedaż biletów ruszy 1.09.

* cena nie dotyczy osób powyżej 60 roku życia. Osoby powyżej 60 roku życia będą mogły kupić bilet przed zajęciami w księgarni „Prospero” w Instytucie Teatralnym w cenie 15 zł.

KARNETY

KUP BILETY

Informacje:

bilety@instytut-teatralny.pl (tel. +48 791 877 377),

O warsztatach w pytaniach do choreografki i jej odpowiedziach:

1. Czym jest dla Ciebie choreografia?Choreografia to dziedzina sztuki, której metody twórcze skupiają się wokół pracy z czasem i przestrzenią oraz z potencjałem ruchowym ciał ożywionych i nieożywionych.

2. Co jest według Ciebie najistotniejsze w pracy z aktorem/ performerem w teatrze?Najważniejsze wydaje mi się rozwijanie wiary performera, że ciało i słowo są równie ważnymi nośnikami znaczeń. Istotne jest dla mnie poprawienie kondycji, pogłębienie kreatywności i wzmocnienie pewności siebie w korzystaniu z możliwości cielesnych i ruchowych. Ponadto uważam, że wartościowe dla aktorów będzie spojrzenie na to, co się dzieje wewnątrz ciała nie z perspektywy psychologicznej, lecz z doświadczenia kinetyczno- sensorycznego. Wydaje mi się cenne, żeby performer czy aktor miał podstawową świadomość choreograficzną, czyli umiejętność pracy z przestrzenią, czasem i innymi ciałami. Powyższe można osiągnąć poprzez odpowiednią praktykę ruchową.

3. Na czym chciałabyś/chciałbyś skupić się podczas prowadzonych przez siebie zajęć?W pierwszej części zajęć chciałabym skupić się na ćwiczeniach wzmacniających kondycję fizyczną. W drugiej natomiast na pracy z dotykiem, spojrzeniem, wyobrażeniem i internetem jako aktywnościami prowokującymi ciało do różnych rodzajów skupienia i ruchu. W drugiej części spróbujemy również ćwiczeń choreograficznych, inspirowanych metodą Six View Points. Będzie to praca w atmosferze dobrej zabawy, jednoczesnego zaangażowania i dystansu do tego, co robimy.

Renata Piotrowska-Auffret

Choreografka i performerka; w swojej pracy wykorzystuje narzędzia tańca eksperymentalnego, sztuk performatywnych, dramaturgii i teatru. Choreografię łączy z myśleniem konceptualnym. Interesują ją współczesne polityki ciał i tożsamości widziane przez pryzmat popkultury, historycznych reprezentacji oraz wizerunków wziętych z obcych kultur. W roku 2008, 2010 i 2017 jej spektakle: Tańcząc z Wrogiem, Unknown i Śmierć. Ćwiczenia i wariacje były wytypowane do prestiżowego przeglądu – Polska Platforma Tańca. Jest kilkukrotną stypendystką Instytutu Adama Mickiewicza, Art Stations Foundation oraz stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego programu Młoda Polska (2010) i programu Stypendium Ministra (2013) oraz priorytetową artystką Areowaves (2017). Jest twórczynią programu edukacyjnego o tańcu Mam ochotę na taniec w Teatrze Ochoty w Warszawie, który zakłada łączenie teorii z praktyką oraz współtwórczynią rocznego kursu choreografii eksperymentalnej organizowanego przez Fundację Burdąg. Członkini kolektywu warszawskich choreografów Centrum w Ruchu, Absolwentka Akademii Teatralnej i programu ex.e.r.ce Research and Choreography w CCN Montpellier we Francji.

www.renatapiotrowska.pl

Projekty

zobacz wszystkie

RUCH W INSTYTUCIE 2017/2018

Kondycja i rzeczywistość wirtualna w praktyce ciała

02.08

Zajęcia z ruchu i świadomości ciała.

czytaj dalej

Zobacz również